Barns lärande och växande A | C | E |
Begrepp, fakta, analys Eleven beskriver utförligt och nyanserat barns lärande, utveckling och socialisation. Eleven ger också exempel på vad som påverkar barns lärande och växande. I beskrivningarna använder eleven med säkerhet centrala begrepp och teorier utifrån olika teoretiska perspektiv samt förklarar komplexa samband och drar välgrundade och nyanserade slutsatser. Dessutom värderar eleven teorierna med nyanserade omdömen och argumenterar för deras styrkor och svagheter. Källor Eleven söker och bearbetar med säkerhet information från olika källor samt värderar den med nyanserade omdömen. Kommunikation Eleven diskuterar utförligt och nyanserat egna och andras attityder, värderingar och handlingar. I diskussioner framför eleven välgrundade och nyanserade argument för sina åsikter samt visar respekt för andras åsikter. | Begrepp, fakta, analys Eleven beskriver utförligt barns lärande, utveckling och socialisation. Eleven ger också exempel på vad som påverkar barns lärande och växande. I beskrivningarna använder eleven med viss säkerhet centrala begrepp och teorier utifrån olika teoretiska perspektiv samt förklarar samband och drar välgrundade slutsatser. Källor Eleven söker och bearbetar med viss säkerhet information från olika källor samt värderar den med nyanserade omdömen. Kommunikation Eleven diskuterar utförligt egna och andras attityder, värderingar och handlingar. I diskussioner framför eleven välgrundade argument för sina åsikter samt visar respekt för andras åsikter. | Begrepp, fakta, analys Eleven beskriver översiktligt barns lärande, utveckling och socialisation. Eleven ger också exempel på vad som påverkar barns lärande och växande. I beskrivningarna använder eleven med viss säkerhet centrala begrepp och teorier utifrån olika teoretiska perspektiv samt förklarar enkla samband och drar enkla slutsatser. Källor Eleven söker och bearbetar med viss säkerhet information från olika källor samt värderar den med enkla omdömen. Kommunikation Eleven diskuterar översiktligt egna och andras attityder, värderingar och handlingar. I diskussioner framför eleven enkla argument för sina åsikter samt visar respekt för andras åsikter. |
Pedagogiskt arbete A | C | E |
Begrepp, fakta, analys Eleven beskriver utförligt och nyanserat pedagogiska verksamheter och barns lärande och växande inom dem. Eleven ger också exempel på vad som påverkar barns lärande och växande. I beskrivningarna använder eleven med säkerhet centrala begrepp samt förklarar komplexa samband och drar välgrundade och nyanserade slutsatser. Eleven redogör utförligt för olika lagar och andra bestämmelser som styr verksamheterna och tar utgångspunkt i dem i sitt arbete. Källor Eleven söker och bearbetar med säkerhet information från olika källor samt värderar den med nyanserade omdömen. | Begrepp, fakta, analys Eleven beskriver utförligt pedagogiska verksamheter och barns lärande och växande inom dem. Eleven ger också exempel på vad som påverkar barns lärande och växande. I beskrivningarna använder eleven med viss säkerhet centrala begrepp samt förklarar samband och drar välgrundade slutsatser. Eleven redogör utförligt för olika lagar och andra bestämmelser som styr verksamheterna och tar utgångspunkt i dem i sitt arbete. Källor Eleven söker och bearbetar med viss säkerhet information från olika källor samt värderar den med nyanserade omdömen. | Begrepp, fakta, analys Eleven beskriver översiktligt pedagogiska verksamheter och barns lärande och växande inom dem. Eleven ger också exempel på vad som påverkar barns lärande och växande. I beskrivningarna använder eleven med viss säkerhet centrala begrepp samt förklararenkla samband och drar enkla slutsatser. Eleven redogör översiktligt för olika lagar och andra bestämmelser som styr verksamheterna och tar utgångspunkt i dem i sitt arbete. Källor Eleven söker och bearbetar med viss säkerhet information från olika källor samt värderar den med enkla omdömen. |
Den här bloggen handlar om barns utveckling och Barnkonventionen.
Sidor
- Startsida
- Om
- Kunskapskrav
- Vad vi lär oss
- Varför ska just vi vinna Webbstjärnan?
- Värdegrund och regler
- Källhänvisning
- Upphovsrätten
- Creative Commons
- Motorisk utveckling
- Emotionell utveckling
- Fysisk utveckling
- Social utveckling
- Intellektuell och kognitiv utveckling
- TIPS!
- Kurragömma
- Kulturhuset
- Barns mediekonsumtion
- Leken
- Våld i hemmet
Kunskapskrav
Prenumerera på:
Inlägg (Atom)
Inga kommentarer:
Skicka en kommentar
Obs! Endast bloggmedlemmar kan kommentera.